Στην υπ’ αριθμ.
99986/9589 από 13-2-2019 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 401 Β΄) καθορίζονται οι απαγορεύσεις
κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων κατά διαδρομή και οι ημερομηνίες και ώρες
απαγόρευσης για το έτος 2019.
Επανερχόμενοι στο θέμα
των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών, υπενθυμίζοντας την από 24/01/2018 πρότασή μας, θέτουμε υπόψιν σας
τα εξής:
- Μετά το πέρας της κατασκευής του κλειστού αυτοκινητόδρομου, δεν υπάρχουν πλέον επικίνδυνα τμήματα του εθνικού δικτύου, όπως η κοιλάδα των Τεμπών ή το πέταλο του Μαλιακού.
- Οι χώροι στάθμευσης των φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή του ως άνω μέτρου, είναι ακατάλληλοι ως προς τούτο θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια χρηστών και αστυνομικών.
- Κατά την άρση του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας, η ταυτόχρονη κίνηση των σταθμευμένων φορτηγών από τους χώρους στάθμευσης, επιβαρύνει δυσανάλογα την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά στα τμήματα των σηρράγγων, και ενέχει σημαντικό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
- Στα μέτρα τροχαίας απαγορευτικού φορτηγών απασχολούνται επιπλέον τουλάχιστον επτά (7) αστυνομικοί καθημερινά, έχοντας ως αποτέλεσμα την καταπόνηση και την παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων του ήδη μειωμένου, λόγω θερινών αδειών, προσωπικού.
Για
τους λόγους αυτούς,
Προτείνουμε όπως τεθεί το θέμα στην ΠΟΑΣΥ και με τις
παρεμβάσεις της στα αρμόδια Υπουργεία ούτως ώστε να τροποποιηθεί η ΚΥΑ απαγορεύοντας την κυκλοφορία των φορτηγών
αυτοκινήτων σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων και όχι σε τμήματα αυτών,
όπως γίνεται στις ευρωπαϊκές χώρες, κερδίζοντας έτσι την
άσκοπη και απρόσφορη απασχόληση των συναδέλφων.
Επισυνάπτουμε, μέτρα
περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων σε ευρωπαϊκές χώρες για το έτος
2019.