Σύμφωνα με το άρθρο
2 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α’)
όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 36 §1 του Ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261 Α’) ο έλεγχος της εφαρμογής της κείμενης
νομοθεσίας για την κυκλοφορία των ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών οχημάτων
ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης και τις διενεργούμενες με αυτά μεταφορές και
των λεωφορείων ελληνικών και αλλοδαπών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης,, καθώς και
η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων για τις παραβάσεις των υποχρεώσεων που
προβλέπονται στις υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται, σύμφωνα με το άρθρο 4Β, ανατίθεται και στις Αστυνομικές Αρχές,
στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς τους.
Σύμφωνα με το άρθρο
4 §1.5 του Ν. 3446/2006 (ΦΕΚ 49 Α’) όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την υπ΄αριθμ. ΓΔΟΑ 189 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 1430 Β’
2017) η κυκλοφορία των φορτηγών κατά
παράβαση της απόφασης περί περιορισμού κυκλοφορίας σε τμήματα του οδικού
δικτύου, λογίζεται ως πολύ σοβαρή
παράβαση (ΠΣΠ) κατά τις διατάξεις του άρθρου 4Α του Ν. 3446/2006 (Α΄ 49)
όπως αυτός τροποποιήθηκε με το άρθρο 36 του Ν. 4313/2014 (Α’ 261) και στους
παραβάτες των διατάξεων της ανωτέρω απόφασης, επιβάλλονται διοικητικές
κυρώσεις.
Σύμφωνα με
Υπουργικές Αποφάσεις κάθε έτος
ορίζονται τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων σε τμήματα των Εθνικών οδών κατά
τις περιόδους εορτών
και τη θερινή περίοδο (από 16/6/2017 έως 15/9/2017) κάθε Παρασκευή, απαγορεύοντας την κυκλοφορία όλων των φορτηγών
αυτοκινήτων ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου. Συγκεκριμένα για το έτος 2017
στην περιοχή εδαφικής αρμοδιότητας Δ.Α. Λάρισας το τμήμα της εθνικής οδού είναι
από τον Α/Κ Γυρτώνης μέχρι τον Α/Κ Πλαταμώνα και στην Π.Ε.Ο. Ευαγγελισμού -
Λεπτοκαρυάς (διαδρομή μέσω Κοιλάδας Τεμπών), από τον Α/Κ Ευαγγελισμού έως τα
διοικητικά όρια των Π.Ε. Λάρισας-Πιερίας.
Σύμφωνα με το άρθρο
52 §8 του Ν. 2696/1999 «Κύρωση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Α΄ 57), όπως
αντικαταστάθηκε με το άρθρο 48 του Ν. 4313/2014 (Α΄ 261) ορίζεται ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών και
Δημόσιας Τάξης μπορούν να επιβάλλονται περιορισμοί στην κίνηση φορτηγών
αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο της Χώρας και να καθορίζεται η προσωρινή κίνησή τους σε χώρους στάθμευσης.
Σκοπός της
παρούσας επιστολής ενόψει της επικείμενης Υπουργικής Απόφασης για τα μέτρα
περιορισμού κυκλοφορίας φορτηγών κατά τη διάρκεια του 2018 είναι,
υπενθυμίζοντας ότι πλέον έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών οχημάτων
στην «επικίνδυνη» κοιλάδα των Τεμπών (Νόμος 4388/2016 όπως τροποποιήθηκε με το
άρθρο 28 του Νόμου 4439/2016 και την υπ’ αριθμ. ΔΝΣγ/οικ.70849/ΦΝ393 Υπουργική
Απόφαση) και υπάρχει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος χωρίς κυκλοφοριακά
προβλήματα, να αναδείξουμε:
- Την άσκοπη και απρόσφορη απασχόληση τουλάχιστον επτά (7) συναδέλφων στα μέτρα τροχαίας απαγορευτικού φορτηγών.
- Τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος και τραυματισμό συναδέλφων κατά τη διάρκεια των μέτρων τροχαίας στο απαγορευτικό
- Ότι ο σκοπός της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων, τις ημέρες του απαγορευτικού (αργίες και τη θερινή περίοδο κάθε Παρασκευή), είναι η αυξημένη αστυνόμευση για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Άρα, ποια
η έννοια της ύπαρξης της διοικητικής κύρωσης με πρόστιμο εφόσον επιπρόσθετα των
πινακίδων ενημέρωσης και φωτεινών πινακίδων VMS λαμβάνονται μέτρα τροχαίας και
οι συνάδελφοι ελέγχουν ένα προς ένα τα φορτηγά εάν μπορούν να συνεχίσουν ή όχι;
Προτείνουμε,
όπως τεθεί το θέμα στην Π.Ο.ΑΣ.Υ. και με τις παρεμβάσεις της στα αρμόδια
Υπουργεία, επισημάνει ότι το απαγορευτικό φορτηγών αν όχι να καταργηθεί ως
περιττό μέτρο, πλέον θα πρέπει να εξορθολογιστεί και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα
των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων.